Herhangi Bir Hak Kaybına Uğramamak, Zaman ve Emek İsrafını Önlemek İçin Aşağıdaki Açıklamaları Okuduktan Sonra Müracaatınızı Yapınız.
1. Özel İdare Kayıtlarına müracaat etmek için “Özel İdare Kayıtları İstek Formu” kullanılır. Form kullanılmadan dilekçe ile yapılan müracaatlarda formun zorunlu alanlarında belirtilen ve Başkanlığımız tarafından talep edilen bilgiler mutlaka müracaat dilekçesine yazılmalıdır.
2. Özel İdare Kayıtları için başvurduğunuzda, Başkanlığımıza devredilen kayıtlardan tarama yapılacaktır. Eğer kayıt varsa müracaat sahibine bina, arazi, arsa vb. yerlere ait kayıtların onaylı sureti gönderilecektir.
3. Taşınmaza Ait Bilgiler ve Notlar başlığı altında istenen bilgi ve belgeler için zorunlu alan olarak belirtilen yerleri mutlaka doldurunuz/yazınız.
4. Elinizde tapu varsa, talep ettiğiniz taşınmaza ait bilgileri, ada, parsel, pafta, bina ve kapı numaralarını formdaki alanlara yazınız. Tapu fotokopisini ek olarak gönderiniz.
5. İlçe Tapu Müdürlüklerinden temin edilebilecek Vergi Kıymet ve Vukuat Varakası, Tapulama Tutanağı veya Kadastro Beyannamelerinde bulunan bilgilerle kayıtlara daha sağlıklı ve hızlı erişilebileceğinden, bu belgelerden birini mutlaka gönderiniz.
6. Kendinize ait kayıt talebinde bulunuyorsanız T.C. Kimlik Numaranızı yazınız. Murisinize ait kayıt talep ediyorsanız Verasetname gönderiniz.
7. Kayıt talebinde bulunan şahsın vekili iseniz Vekâletnameyi mutlaka gönderiniz. Vekâleten başvurulması durumunda, ibraz edilen vekâletname asıl veya onaylanmış olmalı; avukatın düzenlediği yetki belgesi ise asıl olmalıdır. Stajyer avukat, vekâletnamede adı geçen avukatın yazılı muvafakati ile vekâletname verenin belgesini alabilir.
8. Form veya yazı ile müracaatınızda zorunlu alan olarak belirtilen bilgi ve belgelerin eksik olması durumunda, araştırmaya esas olacak bilgiler eksik olacağından talebiniz karşılanamayacak, eksik bilgi ve belgeleri tamamlamanız istenecektir.
9. Hesap veya Tahrir numarası biliniyorsa mutlaka yazılmalıdır. Özel İdare defterlerinin çoğunda ada ve parsel bilgileri bulunmadığından sadece ada ve parsel numaralarını yazarak müracaatta bulunursanız kayıt tarama işlemi yapılamayacaktır.
10. Taşınmazın bulunduğu yerin İli, İlçe, Mahalle veya Köy adlarını yazmadan yapacağınız başvuru değerlendirmeye alınmayacaktır.
11. Özel İdare Kayıtlarının Türkiye genelinden talep edilmesi durumunda herhangi bir işlem yapılmayarak olumsuz cevap verilecektir.
12. İl Özel İdarelere ait kayıtların tamamı Başkanlığımıza devredilmediğinden kayıt talepleri ancak Kurumumuzdaki mevcut kayıtlar üzerinden araştırılmaktadır. Dolayısıyla her talebinin olumlu sonuçlanması beklenmemelidir.